fredag den 11. februar 2011

Salt Mandler Med Paprika


Mandler er jo så sunde, og jeg elsker alt som er salt og lidt spicy. Så derfor blev jeg helt vild, da jeg for noget tid siden smagte disse skønne mandler ovre ved min veninde. Jeg fik i går fat i opskriften, og gik straks i gang. Og mums hvor de smager, og så tager de også toppen af slik trangen, så det er jo en win win situation :) Nu er spørgsmålet bare om hvor længe sådan en portion mandler holder her i vores hjem, for ungerne gør et stort indhug i dem. Men når der ikke er flere så må mor her jo bare i gang igen.

Her kommer opskriften. Go´ fornøjelse.


Salt mandler med paprika

2 dl. vand
50 g. salt
200 g hele mandler
ca. 2 tsk. paprika

Kog vandet med salten, til al salten er helt opløst. Lad saltvandet køle let af. Tilsæt mandlerne, og lad dem trække i vandet i 30 min.
Hæld vandet fra og bland mandlerne med paprika. spred mandlerne ud på bagepapir og rist dem i ovnen i ca. 20-30 min. ved 125 C.
Mandlerne skal være sprøde og helt tørret for vand, før de er færdige.
Lad mandlerne køle helt af, før de puttes i en luft tæt beholder.

1 kommentar:

Christina Rosendahl sagde ...

Tak for denne opskrift. Jeg har lavet dem flere gange og de er fantastiske. Selv min 3-årige datter elsker dem - hun er lykkelig, når hun får lov til at have dem med i madpakken!