tirsdag den 10. maj 2011

Appelsin Smørcreme

 Jeg prøvede mig lidt frem med forskellige opskrifter, og endte med af finde på en selv. Jeg synes selv at den er blevet super god. Let at smørre på, tørrer godt op og smager himmelsk. Jeg er ikke vild med almindelig smørgreme, men den her bliver lige løftet op med en skøn appelsin smag :)

Appelsin Smørcreme
Saft og skal af 2 appelsiner
2 spsk sukker
125 g. blødt smør
125 g. flormelis
Kog saften og skallen af de 2 appelsiner sammen med sukker. Det skal koge i ca. 20-30 min, så man ender op med en sirup. Lad sirupen køle af.
Pisk sirup, smør og flormelis sammen, til det har en let og luftig konsistens.
Smør derefter kagen op med smørcremen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej
DU har helt ret....det er en super god appelsincreme.
Jeg har brugt den imellem to lag appelsinkage. Den fra AMO, hvor man hælder saft over kagen. Cremen er prikken over i'et.
Mvh Tina

Anonym sagde ...

Hej hvor meget creme bliver der ud af en potion??