mandag den 30. maj 2011

Banan is med guf


Jeg var bare så utrolig lækker sulten her den anden dag, og jeg havde bare lyst til is.
Men det var uden for butikkernes åbningstider, så jeg måtte jo finde min fine is maskine frem, og lade fantasien råde.

Jeg havde en sjat pære-banan yoghurt i køleskabet, og nogle bananer i fryseren ( Jeg gemmer altid skrællede overmodne bananer i fryseren, så er der altid til at lave smoothies ;)) Så jeg gik i krig med at mixe en masse sammen og det blev faktisk rigtig godt.
Familien hjalp med at tømme skålen helt, så lidt godt må det jo ha været ;)

Banan is

350 g. bananer
4 dl. pære-banan yoghurt
100 g. sukker
50 g. revet hvid chokolade
1 tsk citron saft

Det hele blendes sammen, og derefter på is maskine og 30 min. senere vupti, så er der is ;)

Jordbær Guf


4 æggehvider
(pasteuriseret)
50 gram sukker
Jordbærsaft


Bland sukker og æggehvider(da denne opskrift ikke skal opvarmes er det vigtigt med pasteuriseret æg) og piskes grundigt til de er stive og luftige. Tilsæt herefter jordbærsaft efter egen smag.

Tip:
Tilsæt et par dråber eddike for at bevare en god konsistens

Ingen kommentarer: