tirsdag den 30. august 2011

Vandbakkelse Kagemand


Jeg elsker den har kagemand, og den er absolut min favorit på et fødselsdags bord :)

Vandbakkelse kagemand

2½ dl. vand
125 g. margarine
150 g. mel
4 æg

Pynt glasur og slik

Pisk æggene let sammen.
Kog vand og margarine op og styrt melet i og rør godt. Når dejen slipper gryden, stilles den til afkøling.
De sammenpiskede æg røres i dejen med en håndmixer. Dejen skal være stiv nok til at holde faconen. Gem evt. det sidste af æggene.
Sprøjt dejen ud til en fin kagemand, eller kone :)
Stil den i ovnen i en 210 C. varm ovn og bag den i ca. 40 min. Man må ikke åbne ovnen før den er helt færdig...

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kan man bruge smør istedet? :)

Luise Sand sagde ...

Man kan godt bruge smør i stedet for, og jeg bruger da også smør i alle mine andre opskrifter på kage. Men jeg synes altid jeg får det bedste resultat med margarinen til den her opskrift som er meget gammel men god og virker hver gang ;)

Sadaf sagde ...

Stiller du den på køl natten over eller par nogen timer?